Sollentuna
2023-05-03

Medlemsträff med Sollentuna Moderaterna

Nyligen hölls en föreningsträff för Sollentuna Moderaterna på Sollenkollen där deltagarna fick en spännande inblick i backhoppningens historia av Pietro Nilsson, ordförande. Under föreläsningen delade Pietro med sig av sin kunskap om backhoppningens ursprung och hur sporten har utvecklats genom åren.

Under föreningensträffen redogjorde också Pietro för hur de arbetar för att göra backhoppning mer tillgänglig för ungdomar utan att det ska kosta mycket pengar. Det är viktigt att alla barn och ungdomar har möjlighet att prova på olika sporter och aktiviteter, oavsett bakgrund eller ekonomisk situation.

Genom att anordna kostnadseffektiva evenemang och erbjuda utrustning till uthyrning, arbetar Sollentuna Backhopparklubb för att främja idrott och rörelse bland ungdomarna i samhället. Detta är ett viktigt initiativ som bidrar till en hälsosam livsstil och skapar möjligheter för unga att prova på nya aktiviteter.

Sammanfattningsvis var föreningsträffen på Sollenkollen en lyckad aktivitet för Sollentuna Moderaterna, där deltagarna fick lära sig om backhoppningens historia och hur man kan arbeta för att göra sporten mer tillgänglig för alla. Detta initiativ är en viktig del i att främja hälsa och rörelse bland ungdomar och bidrar till en positiv utveckling av samhället.