2023-02-17

Michaelas nyhetsbrev 2023-02-17

Nu börjar det märkas att vi går mot ljusare tider. Dagarna blir längre vilket är skönt. Dock väntas regn och rusk i helgen.

I tisdags var det dock klart och fint väder när ett rejält gäng moderater kampanjade vid Åkersberga station och vid Tuna och Österskär mellan 06:45-08:00. Vi delade ut små påsar med geléhallon och ett kort med alla-hjärtans-dag-hälsning. En mycket trevlig kampanj, där vi även fick uppskattande mail med tack för att vi kampanjade.

I måndags deltog jag tillsammans med övriga fullmäktigeledamöter i en fullmäktigeutbildning. Mycket matnyttig information även för oss som varit med ett tag. Jag har nämnt det tidigare, att jag tycker att inledningen av mandatperioden har gått i ett respektfullt och trivsamt tecken. Jag hoppas att hela mandatperioden kan genomsyras av den inställningen från alla ledamöter.

I övrigt har veckan innehållit möten av olika slag med bäring på bland annat samhällsplanering.

Nu har nämndspecifika föreningsträffar för våren inplanerats med syftet att lite djupare informera och entusiasmera medlemmar och förtroendevalda som inte ingår i dessa nämnder vem ordförande/vice ordförande/gruppledare är, vilka frågor som är aktuella, hur planerna ligger framöver. Både information och inlyssnande av inspel från deltagarna. Träffarna kommer att hållas i vår föreningslokal. Mer information och datum kommer att komma ut inom kort.

Den 15/3 är det en träff med mingel för majoritetens förtroendevalda. Detta för att vi ska lära känna varandra ännu bättre och utbyta erfarenheter över nämndsgränserna. Inbjudan går ut till samtliga berörda.

Fredagen den 24/2 är det en ljusmanifestation på Storängstorget med anledning av att det då gått ett år sedan den ryska invasionen av Ukraina. Jag kommer att tala på denna manifestation. Det vore bra om så många som har möjlighet att komma gör det för att visa vårt stöd till Ukraina och dess folk i detta vedervärdiga krig.

Trevlig helg!

Michaela