Högalidsmoderaterna
2022-09-18

Tack för valrörelsen, tack för era röster!

Valresultatet är klart och Högalidsmoderaterna vill passa på att tacka såväl medlemmar som hjälpt till i valrörelsen som väljare som röstat på Moderaterna.

Vi är tillsammans med våra samarbetspartners större än Socialdemokraterna och vänstern, regeringsbildningen är i full gång och vi blickar framåt med hoppfullhet. Vi ser fram emot att välkomna Ulf Kristersson som nu statsminister och inte minst ser vi fram emot reformer för att öka tryggheten och förbättra ekonomin för vanliga svenskar.

Samtidigt har Moderaterna backat kraftigt i Stockholms stad, vi förlorar makten i Stadshuset och finansborgarrådet Anna König Jerlmyr har meddelat sin avgång. Vi är ödmjuka inför det faktum och inväntar nu en eftervalsanalys för att sedan börja arbete för att återfå stockholmarnas förtroende. I Region Stockholm har vi ännu inte några besked om framtiden.

Högalidsmoderaterna vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som på olika sätt hjälpt till i valrörelsen på Södermalm. Vi är särskilt stolta över att vi för första gången kunnat genomföra en omfattande dörrknackningskampanj i Högalid.

Vi vill också rikta ett stort tack till er väljare i valkretsen som bidragit till att göra ett maktskifte möjligt.

Avslutar med Ulf Kristerssons ord efter beskedet om valresultat: ”Jag vill samla, inte splittra. Från ett delat land till ett enat land.”

Styrelsen i Högalidsmoderaterna