Ekerömoderaterna
2023-09-10

Vi söker en politisk sekreterare!

Vill du arbeta för Moderaternas valseger i Ekerö 2026? Vi letar efter dig som vill bli vår nya politiska sekreterare.

Har du ett samhällsengagemang och vill vara en viktig pusselbit i Moderaternas politiska arbete i Ekerö? Vi söker nu en politisk sekreterare som kommer att arbeta för vårt Oppositionsråd Johan Elfver och stötta partistyrelsen och våra folkvalda i Kommunfullmäktige. Rollen innefattar administrativa uppgifter som att förbereda möten, författa politiska underlag som motioner och interpellationssvar samt ett kommunikationsansvar i sociala medier och mot viss press.

Vi ser gärna att du är riktigt vass i administration och tycker om att arbeta tillsammans med andra människor. Vi tror att du värdesätter att ha ett brett nätverk inom både partiet och inom vår kommun. För att lyckas i rollen behöver du tycka om att skriva, bearbeta text och vara en god kommunikatör.

Ekerömoderaterna är ett gäng driva och engagerade personer som har ett mål i siktet och det är en valseger år 2026! Vill du vara med på resan? Skicka in din ansökan redan idag då vi bearbetar urvalet och intervjuar löpande.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Författa politiska underlag för beslut, direktiv, uppdrag, protokoll och interpellations- och motionssvar.
  • Vara väl inläst på vad som pågår i kommunens nämnder och bolag och kunna vara ett stöd till moderata företrädare i desamma.
  • Vara ett stöd i planering och genomförande av interna möten inom vår politiska organisation.
  • I samverkan och kontakter med kommunledningskontorets tjänstemän ansvara för att bevaka politiska ärenden och följa upp fattade beslut.
  • Uppdatera våra sociala medierkanaler med relevant och engagerande innehåll för våra väljare och invånare.
  • Bistå föreningsstyrelsens arbete i nära samverkan.

Tjänsten är på 80% och tidsbegränsad till 31 december 2026, med tillträde så snart som möjligt. Det finns möjlighet till förlängning för rätt person. Tjänsten är placerad på Ekerö. Arbete på obekväm arbetstid kan förekomma. Fast lön efter överenskommelse.

För frågor om tjänsten kontakta Johan Elfver, Oppositionsråd för Moderaterna i Ekerö på 073-660 40 92. Skicka in ditt CV och personliga brev till ekero@moderaterna.se.

Sista ansökningsdag är 1 oktober 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!