Välkommen som medlem i Sollentunamoderaterna!
Moderaterna är en idéburen organisation. Vår uppgift är att målmedvetet bilda opinion för och utveckla moderata idéer. Som medlem kan du göra din röst hörd inom partiet, engagera dig aktivt i politiken eller i föreningen. Vi anordnar utbildningar, fester och andra träffar. Du är förstås också välkommen som passiv medlem.

Som medlem i Sollentunamoderaterna får du:

1. Tidningen Medborgaren om partiet på riksnivå hem i brevlådan
  2. Snabb dagsaktuell information via moderaternas informationsverktyg ”Noterat”.
  3. Sollentunamoderaternas medlemsbrev
  4. Delta i våra möten med kommunfullmäktigegruppen ungefär en måndag i månaden. Här diskuteras de aktuella lokalpolitiska frågorna.
  5. Du blir inbjuden och välkommen till alla våra föreningsaktiviteter
  6. Du får vara med och forma och påverka politiken genom att ha ett kommunalt politiskt uppdrag, eller hjälpa till i kampanjer och vara med och sprida information om vår politik.

Du får också en massa nya, trevliga vänner!

Ta gärna kontakt med medlemsansvarig Jeanette Lindberg, Lindberg.jeanette(at)gmail.com för mer information!

Att bli medlem i moderaterna innebär att du stödjer en politik som vill skapa ett samhälle där varje människa får utrymme att bestämma över sitt eget liv.

Så här kan du bli medlem

Att bli förstagångsmedlem i moderaterna kostar 100kr. Därefter bestämts din årsavgift av den förening du tillhör.