Företagsklimatet i Sollentuna blir allt bättre. Detta visar Svenskt Näringslivs stora undersökning bland företagarna. Sollentunas sammanlagda resultat har höjts från 4,0 förra året till 4,01 2017 och är det högsta betyget som Sollentuna har fått i undersökningen samt en ökning för femte året i rad.

– Det är glädjande att vi återigen får ett kvitto på att vårt arbete med att förbättra företagsklimatet i Sollentuna ger resultat. Självklart känns det också extra bra att vi höjer oss för femte året i rad och når det högsta betyget vi någonsin har fått. Jag hoppas att 2017 blir året då Sollentuna äntligen tar hem förstaplatsen i Svenskt Näringslivs sammanlagda ranking över företagsklimatet, säger Henrik Thunes (M), kommunstyrelsens ordförande.

Sollentuna och Solna är de två kommuner som har bäst service i länet och är också de kommuner där företagen är mest nöjda med företagsklimatet totalt sett.