Artikel från Mitt i Söderort: Hammarby, Kärrtorp, Skarpnäck, den 17 mars 2024
Skarpnäcksmoderaterna
2024-03-19

Biograf Reflexen går strålande in i ny era

Sedan flera år är Skarpnäcksmoderaterna medlem i Kulturföreningen biograf Reflexen. Det är vi stolta över, och att verksamheten går strålande är mycket glädjande. När nu eldsjälen Mats Rosenqvist efter 35 år avgick som ordförande i biografföreningen, tipsade vår Johan Brege den lokala Mitt i-tidningen att skriva om händelsen och vår lokala biograf.

I början av året har biograf Reflexen med sina 196 platser varit fullsatt vid flera visningar. Det är väldigt roligt, men hade det inte varit för Mats Rosenqvist hade förmodligen ingen kunnat gå på bio i Kärrtorp år 2024. Mats var nämligen redan år 1986 med och startade den biografförening, som år 2016 bytte namn till Kulturföreningen biograf Reflexen. "Mitt i Söderort med Hammarby, Skarpnäck, Bagarmossen" porträtterar Mats Rosenqvist väldigt fint, och Johan Brege citeras i artikeln:

"Utan Mats hade det kanske inte funnits biograf i Kärrtorp" sa moderaten Johan Brege som tipsade tidningen i egenskap av Kärrtorpsbo, föreningsmedlem och tidigare styrelsemedlem.

Vi från Skarpnäcksmoderaterna vill passa på att tacka Mats Rosenqvist för hans fantastiska insats för hela området.

Läs artikeln här.

Här kan du köpa biobiljetter eller blir medlem i kulturföreningen om du vill.