Välkommen till nya moderaterna i Nynäshamn!

Glöm inte att titta i kalendern till höger för våra aktuella aktiviteter.

Vi tycker att politiken ska göra det enkelt att bo och verka i vår kommun och vill göra Nynäshamn till ett föredöme på det och andra områden!

Dina synpunkter är viktiga för oss, kontakta oss gärna.

Aug 26

Så är det åter dags för den årliga skärgårdsdagen! Vi kampanjar som vanligt hela dagen, nere i fiskehamnen. Samtidigt pågår Skärgårdstinget med intressanta seminarier och debatter på temat småskaligt fiske. Givetvis är det som vanligt även en traditionell marknad och folkfest.

Jun 3

Vi avslutar vårens kampanjande första lördagen i juni och tar nya tag i samband med Skärgårdsdagen i slutet av augusti. Lördagen den 3 juni är det Socialnämnden som håller i trådarna och vi samlas som vanligt i lokalen klockan 11.

May 29

Martina Mossberg  besöker oss måndagen den 29 maj 2017, kl 19.00, i partilokalen, Centralgatan 6, Nynäshamn. Martina ingår i samverkansgruppen där Kommunförbundet Stockholms län och Stockholms läns landsting ska lägga fram ett förslag om att kommunerna i länet övertar hemsjukvården från landstinget. Övertagandet ska bidra till att öka säkerheten och tryggheten för medborgaren, bättre kontinuitet… Läs mer

May 13

Denna lördag håller BUN i kampanjen. Vi träffas i lokalen klockan 11 i lokalen och sprider ut oss över kommunen.

Kampanjdag
Apr 22

Agenda-18-gruppen håller i kampanjen som sker som en del i utvecklingsdagen där  vi alltså gör uppehåll för lunch och kampanjande. Mötet gästades av Emma Jogic som är strategisk kommunikatör i sociala medier från förbundet. Det var en mycket givande dag där vi stakade ut vårt fortsatta kampanjarbete.

Mar 25

Vi hade vädrets makter med oss när vi inledde årets kampanjande. Samtidigt som partiledaren Anna Kinberg Batra höll ett personligt och starkt tal under Sverigemötet i Karlstad spred vi moderat politik och lyssnade in Nynäshamnsbornas viktigaste frågor.