Sverige är ett bra land. Ändå finns mycket kvar att förändra och förbättra. Vill du hjälpa till?

Det finns inga krav på dig som medlem utöver medlemsavgiften, det finns bara fördelar. Du behöver inte engagera dig aktivt i partiet om du inte har tid, genom din medlemsavgift bidrar du ändå till partiets verksamhet och du stödjer därmed de idéer du tror på.

Du får medlemstidningen Medborgaren hem i brevlådan. Du blir inbjuden till intressanta möten om politik och till olika trivselaktiviteter. Du får möjlighet att träffa och prata med partiets främsta politiker i staden, landstinget, riksdagen, regeringen och Europaparlamentet. Du kan knyta kontakter med likasinnade, som kan vara till nytta för dig även i andra delar av livet.

Om du vill ha ett politiskt uppdrag genom moderaterna, så måste du vara medlem.

Det finns olika sätt att bli medlem på

1. Skriv till info@moderat.se och berätta att du vill bli medlem så skickar vi ett inbetalningskort.

2. Du kan också sätta in 100 kronor på bankgiro 5040-0365 eller plusgiro 295958-3. Ange då namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Om du inte bor i Hässelby är det viktigt att du aktivt talar om att det är Hässelbyföreningen du vill tillhöra. Alternativt kan du betala in medlemsavgiften direkt till Hässelbyföreningens eget plusgirokonto, 198994-6. Glöm inte att skriva att det är medlemsavgift du betalar.

Har du några frågor kring medlemskap, kan du höra av dig till oss i föreningen eller ringa till förbundet på tel. 08-676 80 00.

Förläng ditt medlemskap

Medlemsavgiften betalas alltid per kalenderår. Ett inbetalningskort för nästkommande år skall normalt komma hem till din brevlåda i november.

Om du redan är medlem och av någon anledning inte har fått inbetalningskortet eller har tappat bort det, men vill förlänga ditt medlemskap så att du är medlem i ytterligare ett år, betalar du in 200 kr till bankgiro 334-4199 och anger att det är medlemsavgift för kommande år. Observera att detta är ett annat bankgironummer än det som används när man blir medlem första gången. Det gör det lättare för partiet att hantera uppgifterna i medlemsregistret.

Om du vill bidra ekonomiskt till föreningens verksamhet, får du gärna betala mer än 200 kr. Skriv då att överskjutande summa är ett bidrag till föreningen.

Värva gärna fler medlemmar

Börja med din närmste omgivning! Vänner, familj och bekanta. Är din bästa kompis medlem? Ta för vana att ställa frågan “Vill du bli medlem?” när du pratar politik med någon och personen förefaller ha moderata värderingar. Ha alltid telefonnumret till hands så att det är enkelt att dela ut. Har du en blogg eller kanske en hemsida? Lägg gärna upp synlig information om hur man blir medlem.

Den som är under 30 år kan bli medlem i Moderata ungdomsförbundet (MUF). Man räknas då som fullvärdig medlem i partiet men betalar en lägre medlemsavgift och blir delvis inbjuden till andra evenemang.

Uppgifterna i medlemsregistret

Genom att bli medlem enligt ovan, godtar du att partiet registrerar personuppgifter om dig i sitt system. Uppgifterna används dock bara internt, de delas aldrig ut till någon utanför partiet och bara ett fåtal betrodda personer inom partiet har full tillgång till medlemsregistret.