Välkommen till Moderata samlingspartiet i Hässelby.

Hässelbymoderaterna är föreningen för dig som bor i Hässelby. Vi arbetar aktivt med att göra Hässelby till en trevlig plats att bo på. För att lyckas i det arbetet behöver vi dina synpunkter. Synpunkter både på vad som är viktigt att utveckla och vad som är viktigt att bevara.

På bilden ovan ser du några medlemmar i Hässelbymoderaterna som driver politisk kampanj på Hässelby torg hösten 2012: fr.v. Viktor Strååt, Amir Adan, Jennyfer Valgelata, Lars-Gunnar Ajnesjö, Liselotte Isacsson, Arne Genschou, Alicja Lindell, Louise Ajnesjö, Elias Granqvist

Om den här sidan

Här hittar du förhoppningsvis all information du kan tänkas vilja ha om oss. Under Aktuellt hittar du våra senaste kommentarer kring dagspolitiken. Om oss beskriver närmare vilka vi är, som är engagerade i den här föreningen. Klicka på Om oss/Politiker så ser du vilka av oss som har olika politiska uppdrag. Vår politik sammanfattar föreningens och partiets allmänna politik.

Vårt kalendarium finns till höger under Vad som händer hos oss.

Du kanske vill bli medlem? Vi behöver alltid nya medlemmar som engagerar sig, som kan vara med och föra ut vårt budskap och för att ta olika politiska uppdrag. Klicka på rubriken Bli medlem ovan.

Som medlem är du alltid välkommen till våra styrelsemöten. Vi har normalt styrelsemöten en torsdag i månaden, normalt veckan innan nästa stadsdelsnämndssammanträde, och träffas då oftast kl. 19.15 i sal Markelius i förvaltningshuset, Hässelby torg 20-22. Vilka datum som gäller framgår av kalendariet.

Kontakt

Hässelbymoderaterna kontaktas enklast genom att man hör av sig till föreningens ordförande Amir Adan, E-post: amir.adan@moderat.se

Vi försöker också ofta vara ute och träffa människor på gator och torg genom olika kampanjer. Du får gärna komma fram och prata med oss då. Vi brukar exempelvis ofta vara med på Hässelbygårdsdagen och andra liknande aktiviteter i lokala köpcentra i Hässelby.

Amir Adan
ordförande