Svar till Olov Johansson (S) som i Danderyds Nyheter nr 9 frågar ”Alla tycks nöjda – så varför säljs Idalagården?” Idalagården är en omtyckt dagverksamhet dit alla seniorer är välkomna för en stunds trevlig samvaro och socialnämnden skulle gärna se att ännu fler lockas av aktiviteterna och hittar till våra Seniorträffar.

Inger Ström Billing
Apr 5

För att rätt utforma framtiden måste man känna sin historia. Kom den 5 april kl 14. till Ebba Grips rum på Djursholms slott och lyssna till Inger Ström Billing som presenterar sin nyutkomna bok ”Från Allmänna Valmansförbundet till Alliansen – en historia om Moderaterna om i Danderyd”. Ingen anmälan behövs och alla moderater är välkomna!

Vid ett som vanligt välbesökt årsmöte valdes stora delar av styrelsen om. Lena Cronvall Morén och Therese Lindström hade avböjt omval och istället valdes Hanna Bocander och Fredrik Wevle in som nya ledamöter. Vi bjöds på ett spännande anförande med rykande aktuella frågor av Johan Forssell och, som vanligt, en delikat supé.