5fnmwej4taa-helloquence

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en valstrateg

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en valstrateg som skall koordinera arbete med valstrategier för de olika kommunerna och vår opinionsanalys. Vi består av två förbund samlade i ett kansli, vilket är den största regionala organisationen inom Moderaterna. Våra förbund utgörs av 26 kommuner. Moderaterna ingår i den styrande koalitionen i landstinget samt i majoriteten av länets kommuner.

Rollen som valstrateg innebär att du tillsammans med partiet i kommunerna kommer att planera valet och identifiera en strategi för respektive kommunval. Du kommer också att ansvara för vår omfattande opinionsanalys. Kansliet avser komplettera med ytterligare en valstrateg efter sommaren. Du ingår i kommunikationsavdelningen och deltar fortlöpande i vårt arbete kring förbundens kommunikation. Du har ett nära samarbete med Moderaterna i länets kommuner och föreningar samt kanslierna i Stadshuset och landstinget.

Vi söker dig som är driven, analytisk och resultatorienterad. Du ska vara duktig på att skapa struktur, bryta ner och analysera stora mängder information, ha ett väl utvecklat strategiskt tänkande och en förmåga att formulera och vinna gehör för strategier. Vi värdesätter förmåga att samarbeta, flexibilitet och arbeta självständigt. Tjänsten förutsätter att du är en duktig kommunikatör och stilist, såväl i tal som i skrift.

Vi ser helst att du har en akademisk examen inom för tjänsten relevant område, samt relevanta erfarenheter av strategiskt politiskt arbete.

Anställningen som valstrateg är på heltid och tidsbegränsad till och med den 30 september 2018, med start omgående eller efter överenskommelse. Du kommer att rapportera till förbundens kommunikationschef, Mattias Thorsson.

Skicka in ansökan samt CV till mattias.thorsson@moderaterna.se senast 10 februari 2017.

För frågor, kontakta Mattias Thorsson, 0708 65 80 12.