aso6syjzgps-hannah-wei

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en kommunikatör

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en kommunikatör till vår kommunikationsavdelning som skall komplettera vårt team och fortlöpande arbeta med kommunikation fram till och med valet 2018. Vi består av två förbund samlade i ett kansli, vilket är den största regionala organisationen inom Moderaterna . Våra förbund utgörs av 26 kommuner. Moderaterna ingår i den styrande koalitionen i landstinget samt i majoriteten av länets kommuner.

Rollen som kommunikatör innebär att du tillsammans med dina kollegor ansvarar för förbundens digitala kanaler, bistår våra företrädare med presstöd vid behov, planerar förbundens kommerseilla valrörelse, fortlöpande samarbetar med våra externa partners (byråer etc), arbetar fram underlag till kampanjer, debattartiklar och utspel samt koordinerar länsövergripande initiativ.

Du kommer att samarbeta nära med kommunikationsavdelningarna på Stadshuset och landstinget, samt kommunernas politiska sekreterare.

Vi söker dig som är snabb, driven, kreativ och resultatorienterad. Du ska vara leveranssäker, kunna arbeta självständigt, kunna ta initiativ och ha ett gott omdöme. Vi värdesätter en mycket god förmåga att samarbeta, en utvecklad servicekänsla och förmåga att snabbt etablera goda relationer. Du skall ha erfarenhet av politisk kommunikation, helst media, och vara en mycket god skribent. Önskvärt är även tekniska och grafiska kunskaper, främst avseende digital kommunikation. Mycket viktigt att du har lätt att lära.

Tjänsten är en heltids projektanställning fram till och med 30 september 2018, med start omgående eller efter överenskommelse. Du kommer att rapportera till förbundens kommunikationschef, Mattias Thorsson.

Skicka in ansökan samt CV till mattias.thorsson@moderaterna.se senast 10 februari 2017.

För frågor, kontakta Mattias Thorsson, 0708 65 80 12.