Kampanj Hägersten

Moderaterna i Hägersten-Liljeholmen städar

Lördagen den 16 april städar Moderaterna i Hägersten-Liljeholmen runt sjön Trekanten. Nedskräpningen i staden ökar och föreningen vill uppmärksamma problemen. Sedan maktskiftet i Stockholm 2014 har ambitionerna när det gäller renhållning sänks och anmälningarna om nedskräpning ökat, och moderaterna i Hägersten-Liljeholmen tar nu själva tag i saken.

– Vi bryr om oss vårt närområde och har prioriterat städningen varje vår. Vi vill se en bättre uppföljning och kontroll av stadens 24-timmarsgaranti mot nedskräpning. En snygg stad är en trygg stad. Är stadsmiljön nedsliten och skräpig och ger en allmänt otrivsam känsla ökar känslan av upplevd otrygghet, tyvärr ser vi att majoriteten inte tar sitt ansvar i den här frågan, säger Anette Hellström (M), ordförande i föreningen Hägersten-Liljeholmen och ledamot i stadsdelsnämnden Hägersten Liljeholmen.

– När den rödgrönrosa majoriteten inte prioriterar satsningar för en ren, snygg och trygg stad, får vi moderater själva ta tag i detta och inleder våren med en städkampanj där våra medlemmar ställer upp med att städa. Vi tror på ett snyggt och rent offentligt rum där alla kan känna sig välkomna och trygga, säger Cecilia Brinck, moderat oppositionsborgarråd.