l1001726-oholm-jWEB

Oskar Öholm ny Chefombudsman för Moderaterna i Stockholmsregionen

Förre riksdagsledamoten Oskar Öholm, 35 år, har rekryterats som ny Chefombudsman i Stockholms stad och län. Han tillträder befattningen den 7 september.

Genom rekryteringen av Oskar har partiledningen och förbundens två ordförande säkerställt en ledning av partikansliet med gedigen egen politisk erfarenhet både som förtroendevald och som politisk tjänsteman. Hans breda erfarenhet av Moderaterna skapar en utmärkt grund för att med framgång driva politikutveckling och en opinionsbildning som ska öka förtroendet för Moderaterna i regionen.

Oskar Öholm har i två mandatperioder fram till valet 2014 varit riksdagsman för Örebro län och var senast gruppledare i civilutskottet och bostadspolitisk talesperson. Han har också arbetat med två för Stockholmsområdet synnerligen viktiga frågor – utbildning och trafik. Sedan han lämnade riksdagen i höstas har han verkat som seniorkonsult vid Paues Åberg Communications , ett arbete som han nu lämnar.

Oskar har tidigare varit generalsekreterare för Moderata Ungdomsförbundet och har även ett förflutet som borgarrådssekreterare i Stockholms Stadshus hos Sten Nordin.

Oskar Öholm är 35 år och bor i Nacka.