JL

Joakim Larsson föreslås till ny ordförande för moderaterna i stockholms stad

En enig valberedning, under ledning av Sten Nordin, föreslår oppositionsborgarrådet Joakim Larsson som ny ordförande för Moderaterna i Stockholms stad.
Joakim Larsson föreslås efterträda Henry Stenson som meddelat att han inte ställer upp till omval för ordförandeposten. Förslaget läggs fram till förbundsstämman som äger rum 8-9 maj.
– Joakim Larsson har lång och bred politisk erfarenhet. Han står på en stabil värdegrund, har ett genuint samhällsintresse och brinner för hela Stockholm och stockholmarnas bästa. Det är glädjande att en enig valberedning nu föreslår Joakim Larsson att leda Moderaterna till valseger i Stockholm 2018, säger Sten Nordin, valberedningens ordförande.

– Det känns hedrande att föreslås till ordförande för Moderaterna i Stockholms stad. Omförbundsstämman väljer mig kommer jag att arbeta hårt tillsammans med föreningarna för att nå en tydlig valframgång 2018. Det kommer även innebära starkt fokus på den lokala politikutvecklingen, säger Joakim Larsson.

Joakim Larsson är 42 år gammal och bor på Södermalm med fru och tre barn. Han har haft förtroendeuppdrag i Stockholms stad sedan 1991 och har bland annat ansvarat för stadsutveckling, sociala frågor och äldreomsorg. 2008 blev han utsedd till borgarråd och han sitter ibland annat i kommunstyrelsen, exploateringsnämnden och stadsbyggnadsnämnden i Stockholm.

För mer information:
Elisabeth Somp, elisabeth.somp@moderat.se eller 070 594 82 00