forbifart

Bygget av Förbifarten äntligen igång!

Tidigare idag inleddes bygget av Förbifart Stockholm genom ett spadtag där bland annat finansborgarrådet Sten Nordin (M) och infrastrukturministern Catharina Elmsäter-Svärd (M) deltog.

– Nu är bygget av Förbifart Stockholm äntligen igång. Stockholmsregionen kommer att hållas samman av Förbifarten som kopplar ihop norra och södra Stockholm. Samtidigt minskar trafiken och miljöpåverkan i innerstaden, säger Sten Nordin (M), finansborgarrådet och kommunstyrelsens ordförande Stockholms stad.

Även om Förbifarten börjar byggas idag kan arbetet stoppas av en rödgrön regering vid eventuellt maktskifte efter valet i september.

– Trots att Förbifarten är mycket viktigt för Stockholm är den hotad av de rödgröna partierna. Den kommer inte bli av om det sker ett maktskifte i Stockholm och på nationell nivå. Väljarna avgör om Förbifarten ska byggas, säger Sten Nordin (M), finansborgarrådet och kommunstyrelsens ordförande Stockholms stad.