StenNordin

Enklare byggregler ger fler studentbostäder i Stockholm

Idag sommartalade statsminister Fredrik Reinfeldt (M) på Norrmalmstorg i Stockholm. Han berättade bland annat om att Nya Moderaterna vill fortsätta bygga Sverige. Med uppemot 150 000 nya bostäder vill Nya Moderaterna förbättra Sverigebygget ytterligare och rusta Sverige och Stockholm inför framtida utmaningar. I Stockholm är vi särskilt angelägna om de nya förenklade byggregler Fredrik Reinfeldt (M) nämnde som kommer att skapa fler bostäder för studenter.

– Stockholm välkomnar satsningen om fler studentbostäder och enklare regler för byggande som Fredrik Reinfeldt (M) presenterade idag på Norrmalmstorg. Studentbostadsfrågan är avgörande i vårt arbete att göra Stockholm till en av de främsta universitetshuvudstäderna. Krångliga byggregler gör situationen ohållbar för vissa studenter. Vi vill locka hit talangen, inte skrämma bort den med bostadsbrist, säger Sten Nordin (M) finansborgarråd och kommunstyrelsens ordförande i Stockholms stad.