kommunalrad tyreso

Rekordmånga namn på Tyresömoderaternas valsedel

Moderaterna i Tyresö har beslutat om listan till kommunvalet. På listan som toppas av kommunalråden Fredrik Saweståhl, Anki Svensson och Andreas Jonsson finns hela 60 namn – fler än någonsin tidigare. Drygt hälften av kandidaterna är dessutom nya och det finns en god balans mellan kvinnor och män. Listan fastställdes i stor enighet på ett välbesökt medlemsmöte under torsdagskvällen.

Det är 60 starka kandidater som vi nu presenterar för väljarna. Alla med olika kompetenser och livserfarenheter. Människor som kan vara med och fortsätta förnyelsen av Moderaterna och ta ansvar för ett växande Tyresö. För egen del är jag tacksam över att ännu en gång ha fått medlemmarnas förtroende att leda kommunen. Jag ser fram emot fyra år till, säger Fredrik Saweståhl.
Moderaterna är Tyresös största parti med 21 mandat i kommunfullmäktige. Vid ett oförändrat resultat i höstens val kommer platserna att upptas av elva kvinnor och tio män, av dessa är sex helt nya.

Bilden föreställer de tre toppnamnen på listan, kommunalråden Ann-Christine Svensson, Fredrik Saweståhl och Andreas Jonsson.

Här finns valsedeln i sin helhet. 140123 – Moderaternas valsedel Tyresö 2014