lotta kampanjare

Vill du hjälpa till att vinna valet en tredje gång?

Vi söker dig som vill vinna valen i Stockholm. Vi söker dig som inte är rädd för utmaningar. Vi söker dig som är beredd på att jobba hårt för en moderat valseger, som brinner för moderaterna.

Vill du att vår statsminister ska heta Fredrik Reinfeldt även nästa mandatperiod? Att Landstinget ska ledas av de bästa moderaterna i Stockholms län? Och att alla 26 kommunerna i Stockholm styrs av moderaterna. Då är du rätt person att bli valcoach hos oss!

Vi söker flera valcoacher med varierande erfarenheter och kompetenser. En valrörelse är rolig, stressig och rörig. Därför är det ett måste att kunna hantera de mest motsägelsefulla situationer som kan uppstå. Valcoacherna ska arbeta med att förbereda och stödja våra föreningar i deras arbete. Arbeta strategiskt med planering och praktiskt med kampanjer.

Anställningstid: 15 januari – 19 september

Obligatoriskt:
Körkort

Vi ser gärna sökande med dessa egenskaper:
Politisk kunniga/intresserade av den moderata politiken
Analytiska
Bra på att kommunicera både i tal och skrift
Kreativa
Organiserade
Sociala och angelägna om att bygga upp förtroende både bland politiker och omvärld
Lösningsfokuserade
Stresståliga
Erfarenhet av projektarbete

Moderaterna leder den politiska utvecklingen på alla nivåer; Regeringen, Landstinget, Stockholms stad och i flertalet av länets kommuner. Detta gör skillnad för ca 1,7 miljoner människor i Stor-Stockholm.

Stockholms stad och län har över 10.000 medlemmar organiserade i ca 70 föreningar och 26 kommuner. Vi arbetar långsiktigt med våra politiska frågor och strategier och vi arbetar varje dag för att förbättra vardagen för Stockholmaren. Vi vill fortsätta vårt arbete och söker efter förnyat förtroende hos väljarna.

Har du några frågor rörande tjänsterna kontakta Anna Klaesson, 08-676 81 70 eller via e-post: anna.klaesson@moderat.se