kristoffer tamsons

Kristoffer Tamsons ny valledare och kanslichef för Moderaterna i Stockholms läns landsting

Med nära ett år kvar till valet så växlar nya moderaterna i Stockholms läns landsting upp tempot och rekryterar statsministerns tidigare planeringschef, Kristoffer Tamsons. Kristoffer blir heltidsarvoderad förtroendevald med särskild uppgift som valledare och kanslichef för nya moderaterna i Stockholms läns landsting.

Att få vara med och leda Moderaterna i Stockholms läns landsting med sikte på valet är en fantastisk utmaning för mig som älskar Stockholm, brinner för Stockholmspolitiken och vill göra Europas snabbast växande storstadsregion ännu bättre, säger Kristoffer Tamsons.
Stockholms län är i dag en föregångare i frågor som rör jobb, välfärd och tillväxt inte bara i Sverige, utan även internationellt. Det är den grunden vi ska bygga på när vi ska forma våra idéer för framtiden.
Vi vet att den som vinner valet i Stockholm också vinner valet i Sverige. Jag ser fram emot att få vara med och bidra till att Moderaterna och Alliansen i Stockholms läns landsting blir historiska med att vinna ett tredje val i rad, avslutar Kristoffer Tamsons.
Bakgrund
Kristoffer Tamsons kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på Hallvarsson&Halvarsson. Innan dess arbetade han som talskrivare, stabs- och planeringschef hos Fredrik Reinfeldt på Statsrådsberedningen. Kristoffer har även en bakgrund som kommunalråd i Sundbyberg och landstingsrådssekreterare.

I sin roll kommer Kristoffer Tamsons bland annat att leda moderaternas kansliarbete samt ansvara för det operativa och strategiska arbetet med sikte på valet 2014. Sedan valet 2010 är Kristoffer ledamot av landstingsfullmäktige, gruppstyrelsen och sitter i dag som ledamot i trafiknämnden och i styrelsen för Locum.

I sin nya roll blir Kristoffer fortsatt förtroendevald för nya moderaterna i landstinget, men i en utvecklad roll och kombinerar denna med särskilda uppgifter i syfte att stärka upp det moderata landstingskansliet med sikte på valet. Kristoffer tillträder sitt uppdrag i september.